Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
Intencją tego tematu jest zebranie i pokazanie zainteresowanym Kolegom nieznanych dotąd fotografii lotników polskiej narodowości służących w austro-węgierskim lotnictwie (K.u.K.LFT) jak i austro-węgierskim lotnictwie morskim (K.u.K.Seefliegerei) bedącym częścią marynarki wojennej.
Jak dotąd, w przestrzeni publicznej egzystowało niewiele takich fotografii reprodukowanych przy każdej możliwej okazji.
Jednak ostatnio pojawiają się nowe, na giełdach, wystawach, jako materiał ilustracyjny różnego rodzaju wydawnictw.
Może uda sie Kolegom zamieszczać je w tym temacie.
I tak, niedawno, na jednej z giełd pojawiła się fotografia podoficerów pilotów Fliegerkompanie 18 (Flik 18) wśród których, jak pierwszy z prawej pokazany jest Zugsfuhrer Feldpilot Bolesław Skraba. Po wojnie służył w polskim lotnictwie.
Jak dotąd, w przestrzeni publicznej egzystowało niewiele takich fotografii reprodukowanych przy każdej możliwej okazji.
Jednak ostatnio pojawiają się nowe, na giełdach, wystawach, jako materiał ilustracyjny różnego rodzaju wydawnictw.
Może uda sie Kolegom zamieszczać je w tym temacie.
I tak, niedawno, na jednej z giełd pojawiła się fotografia podoficerów pilotów Fliegerkompanie 18 (Flik 18) wśród których, jak pierwszy z prawej pokazany jest Zugsfuhrer Feldpilot Bolesław Skraba. Po wojnie służył w polskim lotnictwie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
Tak się czasem kończy chęć obejrzenia z małej wysokości szczątków zestrzelonego przez siebie wroga.
Oblt.BO August Menczak przy swojej maszynie Hansa-Brandenburg (UFAG) C,I 69.13 w dniu 15.05.1917.
W trakcie oglądania resztek zestrzelonego włoskiego SPAD-a włoski ogień przeciwlotniczy zdemolował maszynę zwycięzców.
Na szczęście tylko tak się skończyło.
Oblt.BO August Menczak przy swojej maszynie Hansa-Brandenburg (UFAG) C,I 69.13 w dniu 15.05.1917.
W trakcie oglądania resztek zestrzelonego włoskiego SPAD-a włoski ogień przeciwlotniczy zdemolował maszynę zwycięzców.
Na szczęście tylko tak się skończyło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
To się nazywa - mieć więcej szczęścia, niż rozumu.
Re: Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
Teraz Zugsfuhrer Feldpilot Franz (Franciszek) Kołodziński z Fliegerkompanie 12 (Flik 12).
Po wojnie w polskim lotnictwie.
Uwagę zwracają specjalne buciki - żeby w stopki nie było zimno.
Po wojnie w polskim lotnictwie.
Uwagę zwracają specjalne buciki - żeby w stopki nie było zimno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
Koło czego on stoi?
Re: Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
To Lohner B.VII seria 17
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
Mieczysław Miller - pierwszy oficer armii austro-węgierskiej z licencją pilota.
Jednocześnie pierwszy oficer narodowosci polskiej z licencją pilota.
Wyprzedził rozreklamowanych oficerów polskiej narodowości z armii rosyjskiej, Grzegorza Piotrowskiego i Bronisława Matyjewicza,
którzy licencje pilotów otrzymali później niż Miller. Zginął tragicznie w wypadku samochodowym jadąc na front serbski - został mianowany dowódcą lotnictwa na tym froncie.
Jednocześnie pierwszy oficer narodowosci polskiej z licencją pilota.
Wyprzedził rozreklamowanych oficerów polskiej narodowości z armii rosyjskiej, Grzegorza Piotrowskiego i Bronisława Matyjewicza,
którzy licencje pilotów otrzymali później niż Miller. Zginął tragicznie w wypadku samochodowym jadąc na front serbski - został mianowany dowódcą lotnictwa na tym froncie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
Jeszcze raz Mieczysław Miller, czasy przedwojenne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
Piękny ten "ptak" 

"Dobre od złego jeden krok dzieli - mówi przysłowie
Więc chyba i złe od dobrego?"
Aleksander Sołżenicyn Archipelag Gułag
Więc chyba i złe od dobrego?"
Aleksander Sołżenicyn Archipelag Gułag
Re: Polacy w K.u.K.LFT - fotografie.
Czy ktoś może natknął się w kontekście lotnictwa aw na porucznika o nazwisku Jerzy Krzemień? Najpewniej służył w Seeflugstation Pola. Będę wdzięczny za wszelkie tropy.
Є в Києві злота брама, На тій брамі синьо-жовта фана!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości